لیفت دایرکت ابرو چیست؟( مزایا و معایب)

دایرکت لیفت ابرو یکی از عمل‌های کم خطر است که با اهداف متفاوتی انجام می‌گیرد.

با افزایش سن، ابروها می‌توانند از موقعیت قبلی خود پایین بیایند. در برخی موارد، این اتفاق می‌تواند بینایی را مختل کرده یا باز کردن چشم‌ها را دشوار کند. در واقع سه عامل بر افتادگی پلک‌های بالایی تأثیر می‌گذارند: کاهش حاشیه پلک (پتوز واقعی)، بافت اضافی بین ابروها و مژه‌ها (درماتوکالازیس) و ریزش ابروها (پتوز ابرو).

یکی از بهترین راه کارها برای حل این مشکل انجام جراحی لیفت مستقیم ابرو است. این عمل معمولاً برای بیماران بالغ‌تر که شلی پوست قابل توجهی دارند یا بیمارانی که خطوط پیشانی عمیق دارند توصیه می‌شود و شامل قرار دادن یک برش منفرد در بالای ابرو است که در ابرو، چروک‌های پیشانی یا پشت خط مو پنهان است. عوامل متعددی محل برش جراحی را تعیین می‌کنند، از جمله ضخامت ابروها، عمق شیارهای پیشانی و خط رویش مو.

از طریق این تکنیک، دکتر به ماهیچه‌های پیشانی دسترسی پیدا کرده و آنها را آزاد می‌کند، سپس این ماهیچه‌ها را با استفاده از بخیه‌های خود حل شونده، سفت کرده و در موقعیت خود قرار می‌دهد. پوست اضافی ایجاد شده ممکن است برای کمک به کوتاه کردن طول یک پیشانی بلند برداشته شود.

به طور متوسط، عمل جراحی لیفت ابرو دو طرفه تقریباً 60 دقیقه طول می‌کشد و به صورت سرپایی انجام می‌شود که بیماران می‌توانند مستقیماً پس از عمل به خانه بروند.

به آنها یک آرام بخش خفیف به صورت داخل وریدی داده می‌شود و سپس بی حسی موضعی برای اطمینان بیشتر از راحتی بیمار در ناحیه عمل اعمال می‌شود.

بعد از جراحی چه انتظاراتی باید داشت؛

بلافاصله پس از جراحی ممکن است تصور شود که ابروهای بیماران برجسته‌تر و بسیار بالاتر از آن چیزی است که در مشاوره قبل از جراحی گفته شده است.

اما خوب است بدانید که این حالت موقتی است و معمولا بعد از 3 تا 4 هفته ورم و کبودی از بین می‌رود و ابروها به حالت طبیعی باز می‌گردند و نتیجه اصلی جراحی بعد از 6 ماه تا یک سال خود را نشان می‌دهد.

  فرق بین لیپوساکشن با ابدومینوپلاستی| مقایسه لیپو با ابدو

روند بهبودی به طور کلی بدون درد است. گاهی اوقات بیماران برای چند روز احساس سفتی و ناراحتی جزئی می‌کنند. کبودی اطراف چشم برای یک یا دو هفته بعد از عمل معمول است. تا 2 هفته پس از عمل از انجام فعالیت‌های شدید و مالش محل عمل باید اجتناب شود.افراد پس از جراحی مشکلی برای حضور در محل کار نخواهند داشت، اما ممکن است به دلیل تورم و کبودی بخواهند از عینک آفتابی در اماکن عمومی استفاده کنند.

استفاده از تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر و همچنین مطالعه بعد از جراحی بلامانع است.

دستورالعمل‌های خاص برای مراقبت‌های بعد از عمل در زمان جراحی، توسط کلینیک ارائه و به بیمار توضیحات لازم داده خواهد شد.

مزایای دایرکت لیفت ابرو؛

به طور خلاصه، مزایای قابل توجه جراحی لیفت مستقیم ابرو نسبت به سایر روش‌ها عبارتند از:

در این روش اصلاح افتادگی ابرو، فرم دادن به آن و اصلاح عدم تقارن بیشتر از روش‌های دیگر امکان پذیر است.
ماندگاری لیفت مستقیم ابرو نسبت به سایر روش‌های لیفت ابرو بیشتر است. افتادگی ممکن است به طور طبیعی با افزایش سن دوباره ظاهر شود، اما تجربه نشان داده است که پس از لیفت مستقیم ابرو، احتمال افتادگی ابروها نسبت به روش‌های دیگر کمتر است.

از آنجایی که ناحیه درگیر در این جراحی کوچکتر است، دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد.

از نظر هزینه، جراحی لیفت مستقیم ابرو نسبت به جراحی باز ابرو و آندوسکوپ ارزانتر است.

اگر فردی ضایعه یا اسکار در قسمت بالایی ابروهای خود داشته باشد یا در خانم‌هایی که تاتوی ابرو دارند که می‌خواهند آن را پاک کنند، با انجام دایرکت لیفت ابرو می‌توان اسکارهای قبلی و تاتوهایی را که قرار است برداشته شود، از بین برد.

معایب دایرکت لیفت ابرو:

انجام عمل جراحی لیفت مستقیم ابرو با وجود همه مزایایی که دارد می‌تواند دارای معایب و خطراتی نیز باشد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  تخلیه ژل با آنزیم به چه صورت است؟

جای زخم و بخیه ممکن است پس از لیفت ابرو قابل مشاهده باشد.

لیفت دایرکت ابرو در برخی موارد باعث بی حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا بالای پوست سر می‌گردد.

همچنین این عمل می‌تواند منجر به ایجاد ابروهای ناهموار و نامتقارن شود که در این حالت، یک یا هر دو ابرو بیش از حد بالا به نظر می‌رسند. با این حال، عدم تقارن ممکن است در طول فرآیند بهبودی از بین برود و مشکلات دائمی شکل یا موقعیت ابرو را می‌توان با تزریق‌هایی مانند بوتاکس یا از طریق جراحی اضافی درمان کرد.

لیفت مستقیم ابرو می‌تواند باعث افزایش خط مو یا ریزش مو در محل برش شود. اگر ریزش مو به خودی خود برطرف نشد، می‌توان با روشی برای برداشتن بخشی از پوست سر که دچار ریزش مو شده است یا با استفاده از پیوند مو، آن را درمان کرد.

در نهایت مانند هر نوع جراحی بزرگ دیگری، دایرکت ابرو خطر خونریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد.

سوالات متداول؛

ماندگاری لیفت مستقیم ابرو چقدر است؟

با وجود اینکه این عمل طولانی‌ترین زمان ماندگاری را نسبت به سایر روش‌ها دارد اما نباید انتظار داشت که روند پیر شدن پیشانی را به طور کامل متوقف کند.

سن مناسب برای انجام این عمل چند سالگی است؟

به طور معمول افراد بالاتر از ۴۰ سال که دارای پیشانی پر چین و چروکی باشند گزینه‌های ایده آلی برای عمل لیفت دایرکت ابرو هستند.

نتیجه گیری:

عمل دایرکت لیفت ابرو یکی از بهترین روش‌ها برای حل مشکل افتادگی ابرو، پلک و رفع چین و چروک است.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن از این عمل، لازم است با بهترین مشاوران و جراحان ارتباط برقرار کنید و مزایا و معایب آن را به خوبی بسنجید.

به این صفحه امتیاز دهید
جدیدترین مقالات
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *