دوره نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش بسیار موثر و عالی برای درمان ریزش ابرو محسوب می‌شود. کاشت تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد و مدت ماندگاری این روش طولانی است. برای اینکه کاشت ابرو نتیجه بهتری داشته باشد لازم است در دوره نقاهت یک سری نکات را رعایت کنید که به شدت حائز اهمیت است. ما در ادامه ی این مطلب نکات لازم را درباره ی دوره نقاهت کاشت ابرو برای شما بازگو می‌کنیم تا دوره نقاهت راحت‌تری داشته باشید.

دوره نقاهت کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت ابرو و دوره نقاهت آن

کاشت ابرو با تغییراتی که در صورت انجام می‌دهد در بهبود چهره و ظاهر ابرو بسیار تاثیر گذار است. در مطالب پایین مراحل دوران نقاهت را برای شما شرح می‌دهیم.

استفاده از کمپرس یخ

روز اول پس از کاشت ابرو، ممکن است در محل کاشت درد و تورم داشته باشید که برای کاهش آن حتماً از کمپرس یخ استفاده کنید و یخ را در ناحیه کاشت به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید و سپس آن را بردارید، و دوباره این کار را تکرار کنید.

جلوگیری از آسیب به ابرو

در طول زمان دوره نقاهت کاشت ابرو از آسیب به ابروهای خود خودداری کنید. به این معنا که باید از فشار، کندن موی ابرو و ضربه پرهیز کرده و به هنگام لباس پوشیدن دقت لازم را داشته باشید تا تماسی ایجاد نشود.

رعایت بهداشت فردی

در دوران نقاهت کاشت ابرو، حتماً بهداشت فردی خود را رعایت کنید. دست‌های خود را قبل از تماس با ابرو با آب و صابون بشویید و همچنین لمس کردن ابروهای خود را به حداقل برسانید تا باعث ایجاد عفونت نشود.

رعایت تغذیه سالم

برای اینکه در دوره نقاهت بهبود سریع‌تری داشته باشید، غذاهای با پروتئین بالا مصرف کنید؛ از مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

رعایت دستورات پزشک

پزشک شما پس از کاشت ابرو یک سری دستورالعمل به شما می‌دهد که باید آن را رعایت کنید تا دوره نقاهت راحت‌تری داشته باشید.
این دستورالعمل ها که شامل کرم ضدآفتاب، قطره چشم و… است، در بهبود شما بسیار اثر می‌گذارد.
همچنین فعالیت بدنی خود را محدود و استفاده از دارو با تجویز پزشک ضروری است.

  طریقه مزوتراپی بعد از کاشت مو

نکات تکمیلی دیگر:

  • بعد از کاشت از زخم ایجاد شده مراقبت کنید و پانسمان را به طور مرتب عوض و ضدعفونی کنید.
  • از فعالیت‌های سنگین تا 2 هفته خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم و درد از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • تا 1 الی 2 هفته در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  • از غذاهای تند، چرب و مصرف الکل اجتناب کنید.

آیا باید داروی خاصی در دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو مصرف کرد؟

در طول نقاهت کاشت ابرو، پزشک متخصص یک سری داروی مورد نیاز برای شما تجویز می‌کند که شامل قطره چشم، ضدعفونی کننده، ضد درد و ضد التهاب است که برای کاهش تورم، درد و عفونت بسیار تاثیر می‌گذارد.
توجه داشته باشید که هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید و تمام داروها را با دقت و به موقع استفاده کنید که در دوره نقاهت دچار درد، تورم و خونریزی نشوید؛ در صورت مشاهده با بروز این علائم با پزشک تماس حاصل فرمایید. به‌ طورکلی داروها برای بهبود سریع و کاهش عوارض جانبی مصرف می‌شود که باید عین دستورالعمل پزشک از آن استفاده کنید.

استراحت کافی در چند روز اول

بهتر است در روزهای اول پس از کاشت در خانه بمانید و استراحت کنید. همچنین در سه روز اول به هیچ عنوان خم نشوید و سرتان را پایین نگه ندارید. در روزهای ابتدایی وجود درد و قرمزی در ناحیه ابرو جای نگرانی ندارد و بهبود پیدا می‌کند.
اگر کار شما با فعالیت سنگین ارتباط ندارد می‌توانید سر کار بروید؛ اما بهتر است تا 7 روز استراحت کاملی داشته باشید.

خارش و زخم در ناحیه ابرو

درمان خارش و زخم بعد از کاشت ابرو

از علائم خفیف و موقت در دوره نقاهت پس از کاشت ابرو، خارش و زخم در ناحیه مورد نظر است. دلیل این خارش و زخم خشکی پوست و همچنین رشد جدید مو نیز می‌تواند باشد و جای نگرانی ندارد. تا یک هفته این علائم طبیعی بوده و از بین می‌رود.
همچنین با شستشو و استفاده از مرطوب کننده خارش آن کاهش پیدا می‌کند.

شست و شو و حمام بعد از کاشت ابرو

24 ساعت بعد از کاشت ابرو می توانید ابروهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. همچنین می‌توانید از شامپو بچه استفاده کنید و به صورت ضربه‌ای 3 تا 5 دقیقه ابروهای خود را بشویید. توجه داشته باشید که در هنگام شستشو از فشار مستقیم آب استفاده نکنید.
این عمل را می‌توانید تا یک هفته بعد از کاشت انجام دهید و روزی دو مرتبه محل کاشت را بشویید. این شستشوی اصولی، از تجمع باکتری به خوبی جلوگیری می‌کند.

  از کجا بفهمیم بینی گوشتی داریم؟

مراقبت از ابرو به هنگام خواب

تا سه یا چهار شب پس از کاشت از دو عدد بالش استفاده کنید تا سر شما بالاتر از بدن قرار بگیرد. در شب‌های اول برای پیشگیری از برخورد و ضربه به ابرو می‌توانید از عینک‌هایی که در هنگام خواب مناسب است استفاده کنید.

آیا فعالیت ورزشی در دوره نقاهت ممنوع است؟

در طول دوره نقاهت پس از کاشت ابرو باید از فعالیت ورزشی سنگین و شدید اجتناب کنید. فعالیت‌های سنگین مانند شنا و بدنسازی و ورزش‌های استقامتی، تورم را در محل کاشت افزایش می‌دهد و فشار خون را بالا می‌برد و در آخر در بهبود اثر می‌گذارد و باعث عفونت می‌شود. اما فعالیت‌های خفیف مانند یوگا، پیاده روی و تمرینات تنفسی فشار کمی در بدن ایجاد می‌کند و باعث ایجاد مشکل نمی‌شود.
البته در صورت ورزش با پزشک خود مشورت کنید تا برنامه ورزشی بهتری به شما ارائه دهد.

برای جلوگیری از عفونت در دوره نقاهت پس از کاشت ابرو چه نکاتی لازم است؟

  • بهداشت دست و ضدعفونی کردن زخم
  • مراقبت و نگهداری از پانسمان
  • فعالیت خود را محدود کنید و از ضربه و فشار جلوگیری کنید.
  • از داروهای تجویزی به موقع استفاده کنید.

سخن پایانی

کاشت ابرو تنها راهی است که با ریزش ابروهای خود می‌توانید مقابله کنید. این کاشت فرم بسیار جذابی به ابروهای شما می‌دهد و در زیباسازی چهره شما تاثیر گذار است. به هنگام کاشت ابرو حتماً پزشک با تجربه و ماهری را انتخاب کنید و دوره نقاهت را به خوبی رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و سلامت جسمی شما به خطر نیفد. از مسکن و داروهای ضد التهاب برای کاهش درد و تورم می‌توانید استفاده کنید که البته مصرف دارو باید با تجویز پزشک باشد تا مشکلی برای‌ شما به وجود نیاید.

به این صفحه امتیاز دهید
جدیدترین مقالات
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *