علت سفت شدن چربی تزریق شده و راه درمان آن

دلیل سفت شدن چربی تزریق شده و درمان آن

امروزه یکی از اقداماتی که بسیاری از افراد برای زیباسازی صورت و بدن خود انجام می‌دهند، تزریق چربی است که طرفداران بسیاری را نیز به خود اختصاص داده است.این روش به‌دلیل برخورداری از عوارض کم و نتیجه‌های عالی، به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت و بدن شناخته می‌شود. تزریق چربی در واقع به یک روش ترمیم زیبایی اطلاق می‌گردد که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند؛
اما در برخی از مواقع ممکن است با مشکلاتی مانند سفت شدن و گلوله شدن آن مواجه شوند که بروز چنین مشکلاتی به نوع تزریق، نوع پوست صورت و بدن، عدم توانایی پزشک و… بستگی دارد. در ادامه به هر آنچه در مورد سفت شدن و گلوله شدن چربی تزریق شده و راه های درمان آن باید بدانید به شما توضیح خواهیم داد.

علت های گلوله شدن یا سفت شدن چربی

علت گلوله شدن یا سفت شدن چربی

همان طور که می‌دانید یکی از روش‌های زیبایی، تزریق چربی به زیر پوست است که این چربی برای هر فرد، از بدن خود او تامین می‌گردد؛ به همین سبب این روش در میان افراد از محبوبیت بسیاری برخوردار است. پزشکانی که تزریق چربی را انجام می‌دهند، آن را از سلول‌های بدن خود فرد استخراج کرده و پس از طی مراحلی آن را خالص‌سازی می‌کنند تا این چربی‌ها برای انتقال به پوست آماده ‌شوند.
در این شرایط است که گاهی پزشکان با مشکلاتی چون گلوله شدن یا سفت شدن چربی روبه‌رو خواهند شد.
سفت شدن چربی ضرری قابل توجهی برای بدن نداشته و در هنگام بروز این مشکل می‌توانید با مراجعه به پزشک، راه درمان را پیش بگیرید. برخی از عللی که سبب سفت و گلوله شدن چربی می‌گردند به شرح زیر هستند.

  1. عدم مهارت پزشک در هنگام تزریق چربی
  2. استفاده بی‌رویه از چربی برای یک ناحیه از پوست صورت یا بدن
  3. وارد کردن فشار به ناحیه‌ای که به تازگی تزریق چربی در آن صورت گرفته
  4.  عدم توانایی در جداسازی و خالص‌سازی چربی
  5. عدم توانایی پزشک در خارج کردن مواد مضر از چربی
  6. در برخی از مواقع پس از تزریق چربی ممکن است خون لخته شود و به همین دلیل هماتوم صورت گیرد؛ این امر سبب می‌گردد که فرد برای درمان به جراحی نیاز داشته باشد.
  7.  وجود آب یا مایعات دیگر در زیر پوست
  8. مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی
  کامل ترین مراقبت های بعد از کاشت مو

درمان سفت شدن چربی تزریق شده در صورت

امروزه بسیاری از افراد از تزریق چربی برای رفع چی‌وچروک‌های صورت و زیبایی استفاده می‌کنند. تزریق چربی در صورت اغلب برای قسمت‌هایی چون لب، زیر چشم، فک، خط چشم و… امکان پذیر است و با تزریق چربی به این نواحی، زیبایی صورت دوچندان خواهد شد؛ اما در مواردی مشاهده شده که پس از 7 الی 10 روز این چربی گلوله شده و پس از اتمام این دوره به‌طور کامل از بین رفته است. گاهاً نیز این سفتی چربی از بین نرفته و باقی می‌ماند، که در این شرایط هرچه سریع‌تر باید به پزشک مراجعه کرده و درمان را آغاز کنند.

از جمله روش‌های درمان سفت شدن چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پس از انجام تزریق چربی، هرگز در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • برای درمان و رفع گلوله شدن ممکن است پزشک ماساژ دادن یا تخلیه کردن بخشی از چربی را تجویز نماید.
  • برای جلوگیری از سفت شدن چربی در هنگام خوابیدن، روی صورت و به حالت دمر نخوابید.
  • جهت پیشگیری از مواجهه با چنین مشکلاتی، در همان ابتدا به کلینیکی معتبر مراجعه نمایید.

علت سفت شدن چربی نشانه چیست؟

تزریق چربی در واقع روشی کاملاً طبیعی و سالم است که هر فرد‌ی برای جوانساز‌ی و رفع چین‌وچروک‌های پوستی می‌تواند از آن استفاده کند.
به این دلیل که هیچ‌گونه مواد مصنوعی در این روش به کار برده نمی‌شود، هیچ خطری برای افراد به‌دنبال نخواهد داشت.
در برخی از مواقع در صورت مواجهه با گلوله شدن یا سفت شدن چربی، بهتر است به مدت یک هفته تا 10 روز صبر کنید؛ چراکه در اکثر موارد در طی این مدت این مشکل برطرف خواهد شد. در غیر این صورت باید گفت که پزشکی که این تزریق را انجام داده از مهارت کافی برخوردار نبوده یا از سرنگ آلوده استفاده کرده است.
یکی از دلایل اصلی که باعث سفت شدن چربی می‌شود، تزریق چربی به‌صورت نادرست است که در برخی از مواقع منجر‌ به مرگ خواهد شد. امروزه با پیشرفت علم پزشکی خوشبختانه این مشکلات در مدت زمان کوتاهی تشخیص داده می‌شوند و پزشکان متخصص سریعاً به درمان آن‌ها می‌پردازند.

  تفاوت هایفوتراپی و لیفت نخ صورت

جلوگیری از سفت شدن یا گلوله شدن چربی تزریق شده

تزریق چربی همانند دیگر روش‌های جوانسازی ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد؛ اما این عارضه‌ها به ندرت رخ می‌دهند که یکی از آنها سفت شدن یا گلوله شدن چربی است. جلوگیری از این موارد می‌تواند به افراد کمک کند تا با خیالی آسوده برای انجام تزریق چربی و دست یافتن به پوستی جوان و شاداب اقدام نمایند. برای جلوگیر‌ی از سفتی و گلوله شدن چربی در هنگام تزریق می‌توانید این کار‌ها را انجام دهید:

۱. افراد‌ی که قصد استفاده از تزریق چربی برای رفع چین‌وچروک‌های و جوانسازی پوست را دارند بهتر است به کلینیک‌های معتبر‌ با پزشکان باتجربه و ماهر مراجعه نمایند؛ چراکه با انتخاب پزشکان متبحر در این زمینه، از انجام صحیح تزریق چربی اطمینان داشته و از سفت شدن یا گلوله شدن چربی در امان خواهند ماند.

۲. افرادی که قصد انجام تزریق چربی را دارند جهت جلوگیری از عوارض احتمالی، بهتر است که از غذاهای مقوی استفاه کرده تا پوست تقویت شود و دوره نقاهت کوتاهی داشته باشد.

۳. در مدت زمانی که تزریق انجام داده‌اید به هیچ عنوان نباید از مشروبات الکلی، دارو‌هایی که پزشک ممنوع کرده، دخانیات و… استفاده کنید.

۴. اگر می‌خواهید در هنگام نقاهت با سفت شدن یا گلوله شدن چربی روبه‌رو نشوید، بهتر است هیچ‌گونه فشاری به پوست خود وارد نکنید.

سخن پایانی

امروزه با روشی کاملاً طبیعی به نام تزریق چربی تمامی مشکلات قابل درمان بوده و افراد از آن برای رفع چین‌وچروک صورت، فرورفتگی گونه، نازک شدن لب‌ها و… استفاده می‌کنند؛ اما در این میان مشکلی چون گلوله شدن و سفت شدن چربی تزریق شده از نگرانی‌های بسیاری از افراد است. جهت جلوگیری از این مشکل تنها کافیست به پزشک و کلینیکی معتبر و دارای تجربه مراجعه نمایید.

به این صفحه امتیاز دهید
جدیدترین مقالات
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *